ראש הממשלה לפורעי החוק: "לא נסבול חסימת צירים"

    איתי גדסי No Comments on ראש הממשלה לפורעי החוק: "לא נסבול חסימת צירים"

    ראש הממשלה ונשיא המדינה פנו לבני העדה האתיופית וביקשו מהם להוריד את גובה הלהבות בהתפרעויות האלימות ברחבי הארץ. נשיא המדינה: "הזעם, אסור לו שיבוא לידי ביטוי באלימות. קומץ המוחים שבחר באלימות- איננו פני המחאה"

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה פנה הלילה אל קהילת יוצאי אתיופיה וביקש להוריד את גובה האלימות: "אנחנו מוכרחים להיזהר מאוד מההסלמה של המחאה ומגלישה שלה לאלימות שאין לה מקום. אני קורא לכולנו, בתוך השבר, לשמור על האיפוק והמתינות. הזעם, אסור לו שיבוא לידי ביטוי באלימות. קומץ המוחים שבחר באלימות- איננו פני המחאה, ואסור שיהיה פני המחאה המובנת לכולנו מאוד.

    ביתי- ביתכם הוא. בואו נשב יחד עם כל הגופים האחראים לשלום אזרחי ישראל. רק כך, בשיח פתוח, ונוקב ככל שיהיה, נגיע לשינוי. נמשיך לעמוד יחד כחומה בצורה מפני האלימות, כל צורה של אלימות, וניאבק יחד על הבית המשותף שלנו, על העתיד של הילדים והילדות שלנו".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה למפגינים ואמר: "כולנו מתאבלים על מותו הטרגי של הנער סולומון טקה. אנו מחבקים את המשפחה, אנו מחבקים את העדה האתיופית. היא יקרה לי, היא יקרה לנו. אלה לא מילים בעלמא.

    אני יודע שיש בעיות שעוד צריך לפתור, עמלנו קשה וצריך לעמול עוד כדי לפתור אותן. אבל אני מבקש מכם דבר אחד – הפסיקו את חסימות הצירים. אנחנו מדינת חוק, לא נסבול את חסימות הצירים. אני מבקש מכם, נפתור את הבעיות יחד תוך כדי כיבוד החוק".

    צילום: פלאש 90

    יו"ר כחול לבן בני גנץ, פנה הערב למפגינים בני העדה האתיופית וקרא להם להרגיע את הרוחות: "אחיי בני העדה האתיופית. כולנו כואבים את כאבכם על מותו של סלומון ז״ל.  מחאתכם וקולכם נשמע היטב הערב. כעת אני קורא לכם להרגיע את הרוחות. שלחתם מסר חשוב ומוצדק לחברה הישראלית שמגיע מהמקומות העמוקים והכואבים ביותר על רקע שנים של אפליה.

    המחאה ראויה אך האלימות מסוכנת. בואו לא נוסיף כאב לכאב. מחר בבוקר זו המשימה שלנו, המנהיגים, לטפל בפצע ששוב נפער. כך נעשה".

    שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מקיים כעת דיון דחוף עם גורמי המקצוע במשרד לקביעת פעולות שיתבצעו הערב על מנת להקל על הציבור לאחר פיזור ההפגנות. הודעות על שינויים ותגבור של התחבורה הציבורית יפורסמו בתקשורת.



    0 תגובות